Recension om hemsidan och nätbutiken https://nlyman.com/
En hemsida är ett väldigt bra sätt för ett företag att kommunicera med sina kunder samt eventuella framtida kunder. Företaget kan fylla hemsidan med en massa intressant läsning för besökarna, man kan kommunicera ut kampanjer, ha bloggar och andra sociala medier kopplade till hemsidan.
Min erfarenhet är att innehållet styrs av vad det är företag, de flesta företag har FAQ’s, information om företaget och affärs-iden brukar finnas kommunicerad på hemsidan.
Endel företag har även en nätbutik kopplad direkt till hemsidan och då styrs även innehållet på hemsidan av detta, andra har en nätbutik helt frikopplad ifrån företags hemsidan, ofta kan det handla om det är en stor koncern, då har man ofta en hemsida som presenterar koncernen och sedan har varje varumärke/företag en egen hemsida/butik på internet.
Internet översvämmas av nätbutiker, det finns butiker som marknadsförs sig till företags kunder, butiker som marknadsför sig till konsumenter och butiker som marknadsförs sig till båda grupperna. Man brukar säga att en riktigt nätbutik är när du kan slutföra hela köpet på sidan, alltså du har köpt, betalt och valt hur produkten ska levereras.
Något som jag har märkt av på senare tid som blivit mer populärt är att man slutför köpet på nätet och istället för att välja att få varan hemskickad så kan man gå till en butik eller återförsäljare och hämta varan, på så sätt så får har man val möjlighet att få produkten direkt samma dag oftast, detta sätt gillar jag själv skarpt, senast för fyra veckor sedan använde jag detta, då jag köpte en ny mobiltelefon det var bara att vänta på ett sms att varan var ihop plockad och sedan gå förbi och plocka upp den.
Här nedan kommer en recension om hemsidan och nätbutiken https://nlyman.com/ som jag skrivit om tidigare i våras.
Butiken är lätt navigerad och den känns väldigt lyxig och ”inne”. Det finns riktigt bra sökfunktioner för att hitta sin produkt, man kan även välja att gå direkt till specifikt märke eller gå direkt till jeans, tröjor jackor etc. Dom har även rea på nätbutiken som man kan välja att kliva rakt in och där finns samma kategorisering. Man kan zooma in kläderna och få dom i 360 graders vinkel, vissa plagg har även video så man kan se rörligt hur det ser ut på. Har kommit väldigt långt i tekniken. Det finns även tvättråd och innehållsetik på respektive produkt någon som jag ser som ett stort plus (speciellt tvätt råden).
Nlyman har ett extremt stort och uppdaterat utbud. Det går att jämföra som att gå på NK eller Åhléns butiker i Stockholm, en massa märkeskläder, det finns dock inte så mycket billigare kläder. Antal klick till att söka fram varan och sedan gå på köp och avsluta blev fyra stycken, detta gällde då ett par Levis jeans. Det finns ett antal sociala medier kopplade till butiken däribland; Instagram, facebook och bloggar med människor som hjälpa dig att hitta rätt mode för dig och för att du ska "hänga" med i trender.
Det går att handla utan att bli medlem, butiken kräver att du anger ditt personnummer.
Portot står dom för om du handlar över 199kr och du får produkterna levererade hem till dig inom ett par dagar.
Jag saknar verkligen en snabbleverans samma dag, eller att man kan besöka ett lager eller någon butik för att få ut produkterna samma dag, har finns utvecklings potential och bör inte bara vara jag som efterfrågar detta. Skulle jag vilka göra en reklamation eller ångrar något av mina köp så kontaktar jag enkelt Nlyman's kundtjänst och sedan använder jag samma emballage som produkterna kom i samt så finns det förbetalt porto, mycket enkelt och väldigt kundvänligt måste jag säga.
I det stora hela är jag mycket nöjd med denna nätbutik tillsammans med www.webbhallen.se och www.cooponline.se är det nog en av dom bästa jag har handlat i.